Як стати мільйонером за допомогою відеогри Fortnite?
Гігант відеоігор Epic Games, який стоїть за популярною відеогрою Fortnite, ставить на те, що краудсорсінг допоможе йому створити наступну хітову гру. Щось, напевно, в цьому є, адже всього за шість місяців нова програма компанії Epic Games перетворила кількох розробників-аматорів на мільйонерів.
Коли у 2017-му в світ вийшла відеогра Fortnite, у її компанії-розробниці Epic Games працювало всього 500 людей. Тоді ця американська технокомпанія була відома переважно завдяки виробництву ігрової франшизи Gears of War та Unreal Engine, провідного ПЗ для розробки ігор. Річний виторг Epic Games становив близько $100 млн.
Аж ось за рік після виходу Fortnite компанія показала приголомшливі $5,6 млрд виторгу, 97% якого принесла саме ця хітова новинка.
Впродовж наступних кількох років Fortnite, яка є грою у стилі батл-роял, перетворилася на культурний феномен. Угоди про колаборацію текли рікою, найгучніші з яких із Marvel, «Зоряними війнами» і Netflix. Співаки Marshmello і Тревіс Скотт давали цифрові концерти у Fortnite. «Завдяки Fortnite ми знайшли те, що трансформувало бізнес цифрових ігор», – сказав у жовтні гендиректор Epic Games Тім Свіні.
Згідно з оцінкою Forbes, у 2022-му цей розробник відеоігор із Північної Кароліни повідомив про виторг у понад $6 млрд, переважну більшість якого знову-таки принесла Fortnite.
Тепер у компанії працюють понад 4000 співробітників і в неї зʼявилася нова місія: перетворити Fortnite з однієї відеогри на повноцінну креативну екосистему з тисячами ігор і цифрових розваг, які будуть розробляти не лише в Epic, а й 70 млн (щомісяця) активних користувачів.
Називається ця креативна платформа Fortnite Creative, і вона потихеньку допомагає простим геймерам освоїти Unreal Engine, складний професійний інструмент для створення найкращих відеоігор. А ще це ПЗ використовується для створення компʼютерної графіки для таких серіалів, як «Мандалорець» і «Світ Дикого Заходу».
Epic Games сподівається, що наступний хіт масштабів Fortnite буде створено саме на її платформі. Компанія розуміє, що може не ставити лише на співробітників у питанні розробки постійного потоку мегахітів.
«У нас немає ілюзій із приводу того, що нам вдасться самим створювати ігри першого ешелону, щоб розростися до розмірів, яких ми хочемо, – пояснює Сакс Перссон, виконавчий віцепрезидент Fortnite Ecosystem. – Чого ми хочемо, так це створити систему зі 100 мільйонами, 200 мільйонами, 500 мільйонами людей, і заохотити їх економічно для того, щоб вони були активними на платформі».
Уривок з проходження гри Fortnite Islands of the Week.
Програма мільйонерів
Наразі Epic готова спонсорувати цей квест у пошуку майбутніх хітів. У березні компанія оголосила, що віддаватиме невелику частину виторгу Fortnite усім, хто створить гру на її платформі. Сума винагороди залежить від рівня залученості кожної мінігри. У жовтні Epic повідомила, що роздала $120 млн творцям за перші шість місяців роботи програми.
Більшість розробників-аматорів отримає дрібʼязок: близько 83% від загальної кількості учасників програми заробить менш як $100 на рік. Але, згідно з прогнозами компанії, 220 творців можуть заробити понад $100 000 кожен, 43 – понад $1 млн, а пʼятьом щасливчикам випаде золотий квиток – понад $10 млн на рік.
Кілька звичайних геймерів, які першими поквапилися скористатися нагодою, стали мільйонерами майже за ніч. У 2020-му, приміром, Ділан Джонсон працював медбратом у відділенні інтенсивної терапії та грався з інструментами Fortnite Creative на своїй приставці PS4, щоб розслабитися після нічної зміни.
26-річний огаєць став одним із перших популярних творців, якому вдалося заробити стільки, щоб звільнитися з постійної роботи. Цього року після запуску програми з розподілу виторгу його мінігра-стрілянка Go Goated принесе Джонсону, за підрахунками Forbes, близько $8 млн.
«Я не знав, що це сягне таких масштабів, – каже Джонсон про нову програму Epic. – Коли я вперше цим зайнявся, то просто хотів виплатити кредит за автівку. Потім зрозумів, що для цього [мініігор] є цілий ринок і ми можемо рости з приголомшливою швидкістю».
Можливість заробляти гроші на контенті, створеному користувачами, дала поштовх до заснування нових контент-студій, які почали зʼявлятися, як гриби після дощу. Молоді любителі Fortnite, у яких були зайві гроші, але жодного підприємницького досвіду, почали наймати десятки співробітників, переважно фрилансерів, які були знайомі з платформою Fortnite, але не вчилися розробляти ігри професійно.
Наприклад у компанії Джонсона, Good Gamers, працює шість дизайнерів-фрилансерів, серед яких колишній будівельник і бібліотекар. «Я вчуся на ходу», – зізнається геймер-підприємець.
Таким ентузіастам-розробникам Epic із часом допомагає освоїти складніші інструменти й створювати інші жанри відеоігор. Через те що попит на різні жанри мініігор швидко змінюється, творці постійно женуться за наступним трендом і роблять свою версію якомога швидше. Часто залучення гравців залежить більше від швидкості й знання аудиторії, ніж від геніальності розробки.
Для стрімерів і ютуберів, які вже створили свої величезні бази прихильників під час буму популярності Fornite, програма Fortnite Creative спочатку була додатковою можливістю залучити більшу аудиторію й монетизувати свою популярність. Тепер такі творці ігор, як Алі Хассан, відомий для фоловерів на Twitch і YouTube як SypherPK, кажуть, що їхні щомісячні заробітки на програмі іноді перевищують доходи від стрімінгу й відео. Згідно з підрахунками Forbes, минулого року геймер заробив на відео і стрімах $12 млн.
Через таку нову прибуткову можливість Хассан разом зі своєю дружиною Даніелою Алі звільнили пʼятьох працівників, які займалися у їхній компанії, Oni Studios, прямими трансляціями, і припинили програму-інкубатор для талановитих геймерів, щоб інвестувати свої заробітки у створення ігор.
Тепер відеоконтент SypherPK слугує маркетинговим інструментом для головного продукту – мініігор. У командну «стрілялку» компанії під назвою Rocket Wars за перші 30 днів після випуску пограли сумарно пʼять мільйонів годин. Очікується, що до кінця року вона принесе Oni Studios принаймні $2 млн із високим маржинальним прибутком.
Анонс чергового геймплею від Fortnite.
Особливо креативні геймери заробляють на створенні рекламних ігор на замовлення великих компаній, які хочуть залучити молодшу аудиторію. Ханнс ван дер Хаген, 31, саме для цього найняв у свою бельгійську компанію Team Unite сім постійних співробітників і кількох підрядників. Він уже працював з Adidas, Universal Pictures і Oral-B.
Для Oral-B він створив економічний симулятор, метою якого є побудувати найкращий завод зубних щіток швидше за суперників. Ван дер Хаген радий можливості диверсифікувати свої джерела доходів, але його непокоїть залежність від Epic.
Перссон каже, що в майбутньому Epic хоче переконати найбільші професійні студії відеоігор в тому, що вигідніше робити оригінальні ігри на Fortnite, ніж для відкритого ринку. Це завдання поки що виявилося не по зубах іншим відкритим платформам для створення ігор, таким як Roblox і Minecraft.
В Epic будуть щасливі, якщо користувачі 90% свого ігрового часу витрачатимуть на ігри, розроблені іншими на її платформі, хоча поки що ця цифра сягає 50%.
Не те щоб не було прикладів успішних спінофів – Counter-Strike і Dota 2, дві найбільш популярні відеоігри для змагань із кіберспорту, спершу були розширеннями для інших ігор, а зрештою стали популярнішими за оригінал.
Свіні, 52-річний гендиректор Epic із $4,1 млрд власного капіталу, визнав, що нова програма не надто прибуткова для компанії, але саме від неї очікують найбільшого зростання в наступні роки. Нещодавно Epic скоротила 800 співробітників, щоб, як каже Свіні, «у нас не закінчилися гроші, поки ми розбудовуємо метавсесвіт».
Свіні хоче, щоб Epic зрештою конкурувала з такими гігантами контенту, як YouTube і Netflix, а не лише іншими іграми, за увагу користувачів. І якщо мрія про успішний метавсесвіт колись здійсниться, Epic хоче бути в центрі подій. «Ми будемо не єдиними гравцями у цій сфері, але ми хочемо бути її лідерами», – каже Перссон.